Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Speech-language pathology… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Speech-language pathology students' self-reports on voice training: easier to understand or to do?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christina Lindhe
Lena Hartelius
Publicerad i Logopedics, phoniatrics, vocology
Volym 34
Nummer/häfte 2
Sidor 51-9
ISSN 1651-2022
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Sidor 51-9
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/1401543080268838...
Ämnesord approaches to learning, self reports, speech-language pathology students, voice training
Ämneskategorier Logopedi och foniatrik

Sammanfattning

The aim of the study was to describe the subjective ratings of the course 'Training of the student's own voice and speech', from a student-centred perspective. A questionnaire was completed after each of the six individual sessions. Six speech and language pathology (SLP) students rated how they perceived the practical exercises in terms of doing and understanding. The results showed that five of the six participants rated the exercises as significantly easier to understand than to do. The exercises were also rated as easier to do over time. Results are interpreted within in a theoretical framework of approaches to learning. The findings support the importance of both the physical and reflective aspects of the voice training process.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?