Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Physics group work in a p… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Physics group work in a phenomenographic perspective - learning dynamics as the experience of variation and relevance

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Åke Ingerman
Maria Berge
Shirley Booth
Publicerad i European Journal of Engineering Education
Volym 34
Nummer/häfte 4
Sidor 349 - 358
ISSN 0304-3797
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Ämnesdidaktik
Sidor 349 - 358
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/0304379090298938...
Ämnesord physics education; small group work; phenomenography; learning dynamics; experiencing variation; Newtonian mechanics
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

In this paper, we analyse learning dynamics in the context of physics group work of the kind increasingly found in engineering education. We apply a phenomenographic perspective on learning, seeing the notion of variation as the basic mechanism of learning. Empirically, we base our analysis on data from first year engineering students discussing physics problems concerning force and friction while working in small groups of three or four. The discussions were captured on video and audio, and the subsequent analysis primarily relies on detailed transcriptions and the students' notes. The results illustrate how students relate different parts of the whole learning object (Newtonian mechanics) to one another and create a variation with respect to the parts and/or the whole; how the presence and experience of variation complemented by an experience of relevance may result in identifiable learning; and how tutor interventions may have a favourable impact on the learning dynamics.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?