Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning to reason in th… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning to reason in the context of socioscientific problems. Exploring the demands on students in 'new' classroom activites

Kapitel i bok
Författare Åsa Mäkitalo
Anders Jakobsson
Roger Säljö
Publicerad i In K. Kumpulainen, C. Hmelo-Silver & M. Cesar (Eds.), Investigating classroom interaction. Methodologies in action
Sidor 7-26
ISBN 978-90-8790-760-0
Förlag Sense Publishers
Förlagsort Rotterdam
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Lärande och undervisning
Sidor 7-26
Språk en
Länkar https://www.sensepublishers.com/fil...
Ämneskategorier Pedagogik, Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

In the present chapter, we want to illustrate how heteroglossia, and complexities of speech genres, are related to learning and thinking in the context of understanding scientific argumentation. Our ambitions are a) to argue for the significance of considering the complexity and diversity of speech genres (or discourses) when studying and theorizing about learning, and b) to illustrate the difficulties students encounter when faced with problems where multiple contextualisation must be handled in face-to-face interaction. We will do this by means of some examples from a case study, which illustrate the difficulties students have in dealing with so-called socioscientific problems (see below) that have become so popular in many science classrooms. We will also address the analytical challenges related to studying the demands on students in such complex settings. In our opinion, the methodological and theoretical consequences of this complexity of speech genres for our understanding of human learning are significant.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?