Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Towards a formal view of … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Towards a formal view of corrective feedback

Paper i proceeding
Författare Staffan Larsson
Robin Cooper
Publicerad i Proceeding CACLA '09 Proceedings of the EACL 2009 Workshop on Cognitive Aspects of Computational Language Acquisition
Sidor 1-9
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Sidor 1-9
Språk en
Länkar portal.acm.org/ft_gateway.cfm?id=15...
Ämneskategorier Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling), Lingvistik, Språkstudier

Sammanfattning

This paper introduces a formal view of the semantics and pragmatics of corrective feedback in dialogues between adults and children. The goal of this research is to give a formal account of language coordination in dialogue, and semantic coordination in particular. Accounting for semantic coordination requires (1) a semantics, i.e. an architecture allowing for dynamic meanings and meaning updates as results of dialogue moves, and (2) a pragmatics, describing the dialogue moves involved in semantic coordination. We illustrate the general approach by applying it to some examples from the literature on corrective feedback, and provide a fairly detailed discussion of one example using TTR (Type Theory with Records) to formalize concepts. TTR provides an analysis of linguistic content which is structured in order to allow modification and similarity metrics, and a framework for describing dialogue moves and resulting updates to linguistic resources.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?