Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Virtual Reality Supportin… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Virtual Reality Supporting Environmental Planning Processes: A Case Study of the City Library in Gothenburg.

Paper i proceeding
Författare Kaj Suneson
Carl Martin Allwood
Ilona Heldal
Dan Paulin
Mattias Roupé
Mikael Johansson
Börje Westerdahl
Publicerad i Knowledge-Based Intelligent Information and Engineering Systems, 12th International Conference,
Sidor 481-490
ISBN 978-3-540-85566-8
Publiceringsår 2008
Publicerad vid
Sidor 481-490
Språk en
Ämnesord Architectural competition; Building planning; Environmental planning; Virtual reality; Visualization; VR-models
Ämneskategorier Annan samhällsbyggnadsteknik

Sammanfattning

The introduction of Virtual Reality (VR) models in the environmental planning process can change the traditional roles of the parties involved. This paper examines the influence of VR-models on the role of professionals in an architectural competition concerning proposals for rebuilding the city library in Gothenburg. The study shows that VR was experienced as useful by the jury, while troublesome by the architects. In the future architects are likely to have to produce the VR-models for their proposals by themselves. Therefore smaller firms may experience it as difficult to enter the market or to have full control over their VR contributions. Further results show how VR can be more efficiently used in the evaluation process by improving communication between different stakeholders.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?