Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Phenomenographic perspect… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Phenomenographic perspectives on the learning experience and process in higher education physics

Paper i proceeding
Författare Shirley Booth
Åke Ingerman
Publicerad i presented at the Higher Education Close-Up conference (HECU4), Cape Town, June 2008
Publiceringsår 2008
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Ämnesdidaktik
Språk en
Ämnesord phenomenography, learning with simulations, physics education, higher education
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

The focus of phenomenographic research has been the experience of learning (Marton & Säljö, 1976a; Marton & Säljö, 1976b; Säljö, 1979; Marton et al., 1984/1997; Booth, 1997; Marton & Booth, 1997; Pang, 2003). Drawing on our recent research into the process of learning in higher education physics contexts, we present a discussion of the experience and process of learning, and perspectives from which it can be analysed and understood that emerge from the phenomenographic tradition. First we will relate our empirical work, then elaborate on it as an example of a study of learning. Then we will enter into a reflection on phenomenography as a research approach for the 21st century, in the delimited field of researching learning and teaching practices in higher education, and make an argument that phenomenography has a role to play in the transformative processes demanded by a changing society.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?