Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Hunting for Fun: Solitude… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hunting for Fun: Solitude and Attentiveness in Collaboration

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Alexandra Weilenmann
Oskar Juhlin
Publicerad i Proceedings of CSCW 08, Conference on Computer-Supported Cooperative Work
Publiceringsår 2008
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Ämnesord collaborative games, pervasive games, mobile games, computer games, leisure studies, hunting, radio talk, CSCW, attention, solitude, interaction, collaboration
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

The design of online collaborative computer games and pervasive games can learn from the everyday practice of deer hunting. We present an ethnographic study revealing how hunters fine-tune their experience through temporal and spatial organization. The hunt is organized in a way that allows the hunters to balance between forms of collaboration ranging from solitude to face-to-face interaction, as well as between attentiveness and relaxation. Thus, the hunters deal with the task -- hunting down the prey -- while managing issues of enjoyment. We argue that understanding these experiential qualities is relevant for collaborative gaming, and adds to our understanding of leisure.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?