Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning to learn and lea… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning to learn and learning to teach — Introduction to studies in higher education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Karin I Kjellgren
Graham D Hendry
John Hultberg
Kaety Plos
Martin Rydmark
Gunnar Tobin
Roger Säljö
Publicerad i Medical Teacher
Volym 30
Nummer/häfte 8
Sidor 239-245
ISSN 0142159X
Publiceringsår 2008
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för arbetsterapi, audiologi och fysioterapi
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för farmakologi
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Institutionen för biomedicin, avdelningen för medicinsk kemi och cellbiologi
Sidor 239-245
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/0142159080225889...
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

Background: How students are introduced to their studies will affect the quality of learning. This project deals with tools for lifelong learning to increase students' awareness of learning how to learn. In parallel to an introductory course for students, a course for teachers was given with a focus on tutoring students. Aims: To evaluate an interprofessional transition course for first-year health science students, the LearnAble project, and a teachers' course aiming to support students to be successful in their learning. Method: The project was followed up by a computer-based course evaluation, reflective journals, the Learning Process Questionnaire and the Approaches to Teaching Inventory. The questionnaires were distributed before and after the courses. Teachers (n = 31) and students (n = 270) in two courses from different health educations participated. Results: Students' approaches to the course and to learning could be described as technical/reproductive, seeking for an identity or as reflective/transformative. The evaluation indicates that a deep approach to the studies among the students was related to higher age and female gender. Teachers with earlier pedagogical education supported students more in the attempts to question their own understanding. Conclusion: The most obvious result was the positive impact of being a tutor for a group of students in parallel to studying pedagogy.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?