Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Animations in science edu… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Animations in science education

Kapitel i bok
Författare Göran Karlsson
Jonas Ivarsson
Publicerad i Handbook of research on digital information technologies: Innovations, methods, and ethical issues, In T. Hansson (Ed.)
Sidor 68-82
ISBN 978-1-59904-970-0
Förlag Information Science Reference
Förlagsort Hershey, PA
Publiceringsår 2008
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Lärande och undervisning
Sidor 68-82
Språk en
Länkar https://gup.ub.gu.se/file/206816
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

The overall aim of this chapter is to explore some of the pedagogical potentials, as well as limitations, of animations displaying complex biochemical processes. As the first part of our larger research project, a learning environment was developed where visualisations by means of 3-D animations depicted some of the processes in the carbon cycle. In the analysis we describe how three groups of students made use of and reasoned about the computer animations. In relation to the aim, three salient themes are discernible in the video material of the students’ reasoning; the risk of focusing the attention on misleading aspects of the animation, the possible occurrence of a form of isolated reasoning, and, the students’ varying understandings of what resources they are expected to use when performing a given task.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?