Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Creative Knowledge Enviro… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Creative Knowledge Environments

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Sven Hemlin
Carl Martin Allwood
Ben R. Martin
Publicerad i Creativity Research Journal
Volym 20
Nummer/häfte 2
Sidor 196-210
Publiceringsår 2008
Publicerad vid Gothenburg Research Institute (GRI)
Psykologiska institutionen
Sidor 196-210
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/1040041080206001...
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

The extent to which an individual’s (or a group’s) creative potential is expressed depends considerably on the environment in which that individual (or group) works. To understand scientific and technological creativity, one needs to analyze the interactions between individuals or groups and their environment. We put forward the concept of a creative knowledge environment (CKE) to examine the environmental influences on individual and group creativity.After reviewing the research literature relevant to creativity using the CKE framework, we identify themain influences promoting creativity at different levels of organization. The framework provides suggestions as to how best to stimulate CKEs to be more creative. The article concludes by identifying issues where further research is needed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?