Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Negotiating Use: Making S… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Negotiating Use: Making Sense of Mobile Technology

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Alexandra Weilenmann
Publicerad i Journal of Personal and Ubiquitous Computing
Volym 5
Nummer/häfte 2
Sidor 137-145
Publiceringsår 2001
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 137-145
Språk en
Ämnesord mobile technology, mobile CSCW, awareness, field study, user study
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Övrig annan samhällsvetenskap, Teknik och social förändring

Sammanfattning

This paper reports from a study of the ways in which a group negotiated the use of a new, mobile technology. The group was formed of ski instructors who during a one-week ski trip were equipped with a mobile awareness device called the Hummingbird. The group was studied using ethnomethodologically inspired qualitative methods, with the focus on the group members’ different views of the Hummingbird’s intended use. Negotiations of use occurred using two methods: talk and action. The users negotiated issues such as where and when to use the technology, and whether to consider the Hummingbird a work tool or a gadget for social events. Further, the empirical results clearly show how negotiations of new, mobile technology differ from stationary technology.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?