Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Creating and Exploring Hu… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Creating and Exploring Huge Parameter Spaces: Interactive Evolution as a Tool for Sound Generation

Paper i proceeding
Författare Palle Dahlstedt
Publicerad i Proceedings of the International Computer Music Conference. Habana, Cuba: Instituto Cubano de la Musica, and San Francisco, CA: International Computer Music Association.
Publiceringsår 2001
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Ämnesord interactive evolution, genetic algorithms, music composition, sound design, sound synthesis
Ämneskategorier Musikvetenskap, Datavetenskap (datalogi)

Sammanfattning

In this paper, a program is presented that applies interactive evolution to sound generation, i.e., preferred individuals are repeatedly selected from a population of genetically bred sound objects, created with various synthesis and pattern generation algorithms. This simplifies aural exploration of huge synthesis parameter spaces, and presents a possibility for the sound artist to create new sound engines customized for this kind of creation and exploration – sound engines too complex to control in any other way. Different sound engines are presented, together with a discussion of compositional applications. It is also shown how this technique can be used to simplify sound design in standard hardware synthesizers, a task normally avoided by most musicians, due to the required amount of technical understanding.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?