Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Artificial Life: Why Shou… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Artificial Life: Why Should Musicians Bother?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Rodney Berry
Palle Dahlstedt
Publicerad i Contemporary Music Review
Volym 22
Nummer/häfte 3
Sidor 57-67
ISSN 0749-4467
Publiceringsår 2003
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 57-67
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/0749446032000150...
Ämnesord artificial life, genetic algorithms, interactive evolution, algorithmic composition, music composition
Ämneskategorier Musikvetenskap, Datavetenskap (datalogi)

Sammanfattning

No new technology appears in a society without causing changes to that society. Artists instinctively respond to these changes and the potential meanings of the technologies that bring them about. In this way, artists’ interest in technology goes beyond the simple desire to possess new tools for artistic expression. Artists serve to prepare society for the invisible changes going on within it by producing artworks in response to the mechanisms of change. This paper discusses the authors’ approaches to using concepts from artificial life in their musical works, which are basically of two kinds – artificial worlds producing music as an output, and interactive compositional tools using evolutionary algorithms to generate music and sound. It also provides a brief cultural context for these works.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?