Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Advertising? Yes Please,B… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Advertising? Yes Please,But Only When It’s My Choice.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Marie Grusell
Publicerad i Journal of Media Business Studies.
Volym 4
Nummer/häfte 3
Publiceringsår 2007
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämnesord audiences, advertising, media context
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

This article is focusing on the Swedish population’s perceptions of advertising in a media context. Preliminary findings show a complex picture of the relationship with advertising. A person is more positive to advertising, when the ad is consumed as a personal choice, rather than perceived as forced upon her. The media context and how the advertising is distributed play a role in how it is perceived. The result of this paper is based on a representative sample of 1,700 persons (age 15-85) who answered a national survey in Sweden during November—December 2005.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?