Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Leveraging Knowledge Mana… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Leveraging Knowledge Management in everyday practice

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Dick Stenmark
Publicerad i Proceedings of CROINFO 2004, Zagreb, May 3-4
Sidor 33-40
Publiceringsår 2004
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 33-40
Språk en
Ämneskategorier Informatik

Sammanfattning

It is widely recognised that contributions from all organisational members are an important prerequisite for successful KM systems. Concurring with this, I argue that KM systems must be designed so that the technology itself actively affords user participation. Drawing upon experiences from my work with three KM systems implementations at Volvo in Sweden and lessons learned from the field of Computer Supported Collaborative Work (CSCW) in the 1980’s, I shall present general design principles describing how KM systems can be integrated with everyday work to leverage user practices. The objective is to demonstrate how KM systems can be designed to better support knowledge application in organisational knowledge work processes and at the same time avoiding the maintenance problem mentioned above.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?