Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Failures of Reward-driven… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Failures of Reward-driven Behaviour in Industry: A case of Systems, Management and Creativity

Paper i proceeding
Författare Dick Stenmark
Publicerad i Proceedings of ECIS 2004, Turku, Finland, June 14-16
Publiceringsår 2004
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar www.viktoria.se/~dixi/publ/CIMIS-10...
https://gup.ub.gu.se/file/98195
Ämnesord creativity management, intrinsic motivation, reward systems
Ämneskategorier Informatik

Sammanfattning

Creativity is a much needed quality in today’s business and therefore an important research area. Whilst implementing and evaluating computer support for electronic brainstorming, it was noticed that the sheer presence of technology does neither guarantee usage nor success. Factors such as organisational culture and attitudes seem to have an equally important role, and this observation called for a more focused analysis of the motivational aspects of creativity management. Based on the empirical data from the electronic brainstorming system evaluation and literature on the social psychology of creativity, five pieces of managerial advice to promote corporate creativity are presented: reconsider extrinsic rewards; recognise creative initiatives; encourage entrepreneurship; allow redundancy, and; support interest-driven activities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?