Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Organisational creativity… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Organisational creativity in context: Learning from a failing attempt to introduce IT-support for creativity

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Dick Stenmark
Publicerad i International Journal of Technology and Human Interaction
Volym 1
Nummer/häfte 4
Sidor 80-98
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 80-98
Språk en
Länkar www.viktoria.se/~dixi/publ/ijthi-ds...
https://gup.ub.gu.se/file/98192
Ämnesord creativity management; intrinsic motivation; reward systems; information technology
Ämneskategorier Informatik

Sammanfattning

As a much needed quality in today’s businesses, creativity is an important area of research. Whilst implementing and evaluating computer support for electronic brainstorming, it was noticed that the sheer presence of technology does neither guarantee usage nor success. Contextual factors such as organisational culture and attitudes seem to have an equally important role, and this observation called for a more focused analysis of the motivational aspects of creativity management. Based on the empirical data from the electronic brainstorming system evaluation and literature on organisational creativity, three general pieces of managerial advice to promote corporate creativity are suggested: reconsider the use of extrinsic rewards; recognise creative initiatives, and; allow redundancy.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?