Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Technological Constru… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Technological Construction of Quasi-Markets for Education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Agneta Ranerup
Publicerad i Proceedings of ECIS 2005, Regensburg, Maj 2005. University of Regensburg.
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Ämnesord kvaismarknader portaler skolval ANT
Ämneskategorier Medieteknik, Övrig annan samhällsvetenskap, Teknik och social förändring

Sammanfattning

A fundamental assumption in this article is that not only the public administration but also semi-private and private agencies provide electronic intermediaries between public services and citizens in a quasi-market situation. The theoretical framework of this study views markets as constructed in contrast to natural phenomena. In these processes of construction the role of technologies such as the Internet is seen as decisive. This view will be applied to the quasi-market for upper secondary education using empirical experiences from Sweden. Two questions are addressed in the article: (1) How is the choice of education and available alternatives embodied in the electronic intermediaries and what are the accompanying consequences for citizens? (2) In what ways do public, semi-private and private actors take part in the design of electronic intermediaries in quasi-markets for education featuring as an element in quasi-market construction?

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?