Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Internet-Based Guidance i… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Internet-Based Guidance in Quasi-Markets for Education in Sweden

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Agneta Ranerup
Publicerad i International Journal for Educational and Vocational Guidance
Volym 4
Nummer/häfte 1
Sidor 43-60
Publiceringsår 2004
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 43-60
Språk en
Ämnesord kvasimarknader portaler vägledning skolval
Ämneskategorier Medieteknik, Övrig annan samhällsvetenskap, Teknik och social förändring

Sammanfattning

This paper presents some recent Swedish experiences of how publicly financed Internet portals are used as a means of providing guidance on educational issues. The paper analyses the role of technology, information and further support to guidance seekers, with special reference to their role in the development of quais-markets in education in Sweden. The author concludes that in quasi-markets Internet-based guidance can assume a twofold role: first as a tool for providing guidance according to traditional views; and secondly, as an electronic intermediary and market-maker. The quasi-market arrengements in Sweden cover primary, lower and upper secondary forms of education, which gives the Swedsih experiences particular values as a basis for discussing the role of Internet-based guidance in quasi-markets.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?