Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Demand for Coffee: The Ro… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Demand for Coffee: The Role of Prices, Preferences and Market Power

Rapport
Författare Dick Durevall
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Språk en
Länkar hdl.handle.net/2077/2763
Ämnesord Coffee exports; Coffee Prices; Market Power; Multinationals; Preferences; Sweden.
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

The purpose of this paper is to evaluate the role of prices in determining demand for roasted coffee in Sweden. This is of interest because many believe that consumer prices are high relative to green coffee-bean prices, and that lower consumer prices would increase demand for coffee beans. Coffee demand is estimated on data for the period 1968-2002. In the long run, changing preferences appear to determine demand for roasted coffee, and a reduction in consumer prices would only have a temporary impact on consumption. Hence a permanent decrease in consumer prices would only increase exports of coffee beans to Sweden for a couple of years.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?