Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Infant recall memory and … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Infant recall memory and communication predicts later cognitive development

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Karin Strid
Tomas Tjus
L Smith
A.N Meltzoff
Mikael Heimann
Publicerad i Infant Behavior and Development
Volym 29
Nummer/häfte 4
Sidor 545-553
Publiceringsår 2006
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 545-553
Språk en
Ämnesord Imitation, memory, social communication, cognitive development, language
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

This longitudinal study investigates the relation between recall memory and communication in infancy and later cognitive development. Twenty-six typically developing Swedish children were tested during infancy for deferred imitation (memory), joint attention (JA), and requesting (nonverbal communication); they also were tested during childhood for language and cognitive competence. Results showed that infants with low performance on both deferred imitation at 9 months and joint attention at 14 months obtained a significantly lower score on a test of cognitive abilities at 4 years of age. This long-term prediction from preverbal infancy to childhood cognition is of interest both to developmental theory and to practice.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?