Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Exploring the relation be… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Exploring the relation between memory, gestural communication, and the emergence of language in infancy: A longitudinal study

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mikael Heimann
Karin Strid
L Smith
Tomas Tjus
S-E Ulvund
A Meltzoff
Publicerad i Infant and Child Development
Volym 15
Nummer/häfte 3
Sidor 233-249
Publiceringsår 2006
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 233-249
Språk en
Ämnesord Memory, imitation, social communication, language
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

The relationship between recall memory, visual recognition memory, social communication, and the emergence of language skills was measured in a longitudinal study. Thirty typically developing Swedish children were tested at 6, 9 and 14 months. The result showed that, in combination, visual recognition memory at 6 months, deferred imitation at 9 months and turn-taking skills at 14 months could explain 41% of the variance in the infants’ production of communicative gestures as measured by a Swedish variant of the MacArthur Communicative Development Inventories (CDI). In this statistical model, deferred imitation stood out as the strongest predictor.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?