Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Recall memory, recogniti… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Recall memory, recognition memory and social communication in infancy: their relationship to language and cognition

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Karin Strid
Tomas Tjus
Mikael Heimann
Publicerad i XVth Biennial International Conference on Infant Studies
Publiceringsår 2006
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Språk en
Ämnesord Imitation, memory, social communication, language
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

The aim of the present study was to explore how memory and communication measured in infancy predict language and cognition in late infancy and early childhood. Visual recognition memory at 6 months, recall memory at 9 months and turn-taking at 14 months explained 41% of gestural communication skills at 14 months while low performance on both recall memory and joint attention in infancy indicated low cognitive performance at 4 years.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?