Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Differences in nonverbal … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Differences in nonverbal social communication skills between children with autism and typically developing children.

Poster (konferens)
Författare Karin Strid
Tomas Tjus
Mikael Heimann
Publicerad i . Poster presentation at the XIIth European Conference on Developmental Psychology, Tenerife, Spain
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Språk en
Ämnesord Social communication, language level, autism
Ämneskategorier Samhällsvetenskap

Sammanfattning

Children with autism and typically developing children were compared in two central areas of nonverbal communication: Joint attention and object requesting. Both groups were further split into subgroups depending on the obtained lan-guage age (low vs high). The autism group with a language age below 16 months scored significantly lower on three out of four measures compared to the typically developing group with a low language age (< 26 months). When comparing the groups with a high language age, the autism group and the typical group did not differ on any measures.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?