Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Explicit memory and socia… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Explicit memory and social communication in infancy as precursors to cognitive ability at 4 years

Paper i proceeding
Författare Karin Strid
Mikael Heimann
Tomas Tjus
L Smith
Publicerad i Paper presented at the XXVIII International Congress of Psychology 8-13, Beijing, China
Publiceringsår 2004
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Språk en
Ämnesord Memory, communication, infants, children
Ämneskategorier Samhällsvetenskap

Sammanfattning

Memory and social communication in infancy was tested as precursors for cognitive development at 4 years in typically developed Swedish children (n=30). At 9 and 14 months the children’s memory was examined using three different deferred imitation tasks on actions with objects. At 14 months they conducted the joint attention part of the Early Social Communicative Scale. At 4 years they were given the McCarthy Scales of Children’s Abilities.Memory and social communication together explained 25% of the variance on McCarthy. The mean score on McCarthy was higher for individuals performing above mean on both deferred imitation and joint attention

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?