Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Theory of mind in Childre… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Theory of mind in Children with Severe Speech and Physical Impairment (SSPI): A longitudinal study

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Kerstin Falkman
Annika Dahlgren Sandberg
Erland Hjelmquist
Publicerad i International journal of disability, development and education
Volym 52
Nummer/häfte 2
Sidor 139-157
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 139-157
Språk en
Ämnesord Cerebral palsy, development, longitudinal, physical impairment, speech impairment, theory of mind
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

Six children with cerebral palsy and severe speech impairment took part in a 2-phase longitudinal study of development of social cognition. Data was collected on two occasions. The children ranged in age from 5 to 7-years-old at data collection Time 1 and from 9 to 11-years-old at data collection Time 2. Using a model of normal development of theory of mind (ToM) suggested by Gopnik and Slaughter (1991), the children were tested on a number of tasks requiring ToM. The find-ings suggest that the speech-impaired children follow a normal pattern of devel-opment, but with a severe delay compared with children without disability. The results are discussed in relation to problems in early social and communicative experience for the group of children with cerebral palsy and severe speech im-pairment.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?