Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Habitual and value-guided… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Habitual and value-guided purchase behaviour

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Anders Biel
Ulf Dahlstrand
Gunne Grankvist
Publicerad i Ambio: a journal of the human environment
Volym 34
Nummer/häfte 4/5
Sidor 360-365
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 360-365
Språk en
Ämnesord Habits, values, environmental concern, consumer behaviour
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

Society increasingly requests that individuals adopt environmentally benign be-haviour. Information campaigns purported to change people’s attitudes are often regarded as a pre-requisite to install such changes. While such information may be a necessary step, it is not a sufficient condition. We argue that much everyday behaviour with environmental consequences is habitual in kind, and that little attention is given to information directed toward changing these habitual behav-iours. In other instances, behaviour is guided by values in a more reflective proc-ess. However, other information besides environmental consequences may draw a person’s attention and affect behavioural choice. Using surveys and experimental studies targeting consumer behaviour, we have studied under what conditions different kinds of information is likely to influence people with varying levels of environmental concern. Based on results from these studies, implications for be-havioural change are discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?