Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Att sälja en dröm: Om spe… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Att sälja en dröm: Om spelreklam och dess påverkan

Rapport
Författare Per Binde
Förlag Statens folkhälsoinstitut
Förlagsort Stockholm
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Centrum för forskning om offentlig sektor (CEFOS)
Språk sv
Länkar https://ongambling.org/wp-content/u...
Ämnesord spel, spelmissbruk, spelberoende, reklam
Ämneskategorier Folkhälsomedicinska forskningsområden, Socialantropologi, Studier av offentlig förvaltning, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

I boken presenteras fakta om svensk spelreklam och en genomgång görs av internationell forskning på området. Det görs även en kritisk granskning av reklamen och forskningen kring den. Boken vänder sig i första hand till dem som kommer i kontakt med spelmissbruk i sitt arbete, antingen indirekt i rollen som politiker eller forskare eller mer direkt i någon form av stöd- eller behandlingsarbete. Författare är socialantropologen fil. dr Per Binde vid Centrum för forskning om offentlig sektor (CEFOS) vid Göteborgs Universitet. Rapporten ingår som ett led i den forskning som Statens folkhälsoinstitut stöder om spel och spelberoende i Sverige.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?