Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Consumerism as a moral at… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Consumerism as a moral attitude: Defining consumerism through the works of Pope Francis, Cornel West, and William T. Cavanaugh

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Fredrik Portin
Publicerad i Studia Theologica - Nordic Journal of Theology
Volym 74
Nummer/häfte 1
Sidor 4-24
ISSN 0039-338X
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Sidor 4-24
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/0039338X.2020.17...
Ämneskategorier Filosofi, etik och religion

Sammanfattning

In this theoretical and explorative essay, from an analysis of Pope Francis’, Cornel West's, and William T. Cavanaugh's works, it is argued that it is possible to construe a specific understanding of the concept of consumerism within the political theological discourse. From the analysis, consumerism is imagined as a fundamental attitude of remaining morally indifferent towards suffering. Accordingly, the proposed definition for consumerism is understood as the act of trivializing the good and remaining indifferent towards suffering. Furthermore, the article highlights how this definition of consumerism challenges the idea of consumerism as an “ersatz” religion, which is an understanding of consumerism that is often used within a Christian theological context. © 2020, © 2020 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?