Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lärare har digital kompet… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lärare har digital kompetens men varierad tillgång till tekniken - Förskoleklassens olika förutsättningar

Övrigt
Författare Ewa Skantz Åberg
Annika Lantz-Andersson
Mona Lundin
Pia Williams
Publicerad i Skolporten
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk sv
Länkar https://www.skolporten.se/app/uploa...
Ämnesord lärares professionella digitala kompetens, distansundervisning, digitalisering
Ämneskategorier Pedagogik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Digitaliseringen av skolan och Coronavirusets framfart ställer förskoleklassens verksamhet inför särskilda prövningar. I en enkät som utformats av fyra forskare vid Göteborgs universitet, uttrycker lärare som undervisar i förskoleklass en frustration över att de glöms bort i skolans diskussioner om eventuell distansundervisning och att den digitala utrustningen är begränsad. ”Jag har kompetensen men inte tillgång till verktygen”, skriver exempelvis en lärare.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?