Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Higher Education Marketiz… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Higher Education Marketization: a Case of Language and Colliding Interests

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Tom Karlsson
Susanna Karlsson
Publicerad i Public Organization Review
ISSN 1566-7170
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Förvaltningshögskolan
Institutionen för svenska språket
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1007/s11115-020-...
Ämnesord Higher education, Marketization, Internationalization, Language policy, Public policy
Ämneskategorier Studier av offentlig förvaltning, Svenska språket, Statsvetenskap, Företagsekonomi, Nordiska språk

Sammanfattning

This article examines how market interests and state regulations come into play as policy makers engage in establishing language primacy within higher education (HE). More specifically, the focus concerns issues of internationalization within a multi-lingual context, manifested in language policies (LP). LPs are constructed in order to sort out which language to give primacy. Findings demonstrate how HE is balancing between invoking markets obfuscated through internationalization whilst simultaneously restricting market effects through state regulations. The promulgation of certain languages supports and weakens market and state interests. This article contributes to research and practice in HE, presenting future obstacles and challenges.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?