Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Adolescent Academic, Soci… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Adolescent Academic, Social and Future Achievement Goal Orientations: Implications for Achievement by Gender and Parental Education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Joanna Giota
Daniel Bergh
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/00313831.20...
Ämnesord Academic, social and future achievement goals, achievement, gender, SES
Ämneskategorier Pedagogik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Research on social aspects of academic motivation is scarce. Based on two nationally representative cohorts within the Swedish longitudinal ETF-project, the study examined (a) relationships between academic mastery/performance, social and future achievement goal orientations in the Swedish grade 9 compulsory school (2008/2014); (b) their implications for academic achievement; (c) interaction effects by gender and parental education. Social responsibility exerts the strongest effect on achievement; independently and combined. Girls strive for these goals more often than boys. All orientations are important for achievement; and for disadvantaged students in particular. The findings are important for interventions on enhancing motivation and reducing achievement gaps between student groups.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?