Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

When do firms get ideas f… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

When do firms get ideas from hiring PhDs?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Guido Buenstorf
Dominik P. Heinisch
Publicerad i Research Policy
Volym 49
Nummer/häfte 3
ISSN 0048-7333
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.respol.20...
Ämnesord Doctoral training, Technological exploration, Topic models, University patenting, University-industry interaction
Ämneskategorier Ekonometri, Företagsekonomi

Sammanfattning

© 2020 Elsevier B.V. Hiring new PhDs allows firms to access recent scientific advances. We develop new measures based on correlated topic models to estimate the similarity of patents and dissertations, and apply these measures to PhD-invented firm patents in the German laser industry. Patents are more exploratory for the firm if the underlying dissertation work is less similar to the firm's prior knowledge stock. Patents filed prior to dissertation submission are more exploratory. PhD-invented patents did not become less exploratory when Germany adopted university ownership in academic inventions.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?