Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Digital and Conventional … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Digital and Conventional Matchmaking – Similarities, Differences and Tensions

Paper i proceeding
Författare Frida Ivarsson
Fredrik Svahn
Publicerad i Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences
ISBN 978-0-9981331-3-3
ISSN 1530-1605
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar https://www.researchgate.net/public...
Ämnesord matchmaking; digital platforms; ecosystems; organizational identity
Ämneskategorier Informatik, Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning

Sammanfattning

Matchmaking is a process of complex resource allocation where firms are intermediaries of supply and demand between actors in an ecosystem. Digital platforms have brought matchmaking into the spotlight in IS research by their ability to scale and improve the quality of matching. In this paper, we outline four principles of digital matchmaking from digital platform theory. We continue by illustrating these principles in an empirical case-study of conventional matchmaking in the Swedish forest industry. We seek to improve the understanding of matchmaking by identifying similarities and differences of digital and conventional matchmaking. We then discuss tensions that may emerge for the conventional matchmaker facing digitalization. We contribute to theory of changing organizing logic associated with digital technology adoption and to practice by outlining what it takes becoming a digital matchmaker.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?