Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Where to look for the mor… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Where to look for the morals in markets?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare M. Sutter
J. Huber
Michael Kirchler
M. Stefan
M. Walzl
Publicerad i Experimental Economics
Volym 23
Nummer/häfte 1
Sidor 30-52
ISSN 1386-4157
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 30-52
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1007/s10683-019-09608...
Ämnesord Morals, Markets, Competition, Experiment, competition, fairness, women, risk, side, Business & Economics
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

There is a heated debate on whether markets erode social responsibility and moral behavior. However, it is a challenging task to identify and measure moral behavior in markets. Based on a theoretical model, we examine in an experiment the relation between trading volume, prices and moral behavior by setting up markets that either impose a negative externality on third parties or not. We find that moral behavior reveals itself in lower trading volume in markets with a negative externality, while prices mostly depend on the market structure. We further investigate individual characteristics that explain trading behavior in markets with negative externalities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?