Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Conceptual change in the … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Conceptual change in the development of visual expertise

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Erno Lehtinen
Andreas Gegenfurtner
Laura Helle
Roger Säljö
Publicerad i International Journal of Educational Research
Volym 100
ISSN 0883-0355
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020...
Ämnesord Expertise research, conceptual change, visual expertise, learning
Ämneskategorier Pedagogik, Lärande

Sammanfattning

Changes in working life require knowledge, which is sometimes radically different from existing expertise. Learning based on existing knowledge is not sufficient. Some knowledge is difficult to learn because it is counterintuitive. Research on conceptual change has extensively studied this type of learning challenges while students are learning scientific and mathematical concepts. However, theories of conceptual change have not been widely applied in expertise research. This study re-analyses earlier studies on medical image diagnosing and explores how theories of conceptual change explain the findings. Unlike science learning, the knowledge needed for the medical diagnosis processes did not exclusively consist of one or a few well-defined scientific concepts, but rather involved a system of various types of knowledge and practical skills.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?