Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Transformative Sustainabi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Transformative Sustainability-Oriented Open Education

Kapitel i bok
Författare Anne Algers
Arjen E.J. Wals
Publicerad i Open(ing) Education
ISBN 9789004422964
Förlag Brill/Sense
Förlagsort Leiden, The Netherlands
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1163/97890044229...
https://gup.ub.gu.se/file/208048
Ämnesord Open educational practices Education for sustainable development Activity theory Critical pedagogy Agency Diversity Boundary crossing Systems thinking
Ämneskategorier Miljö- och naturvårdsvetenskap, Lärande, Pedagogik

Sammanfattning

How can open education play a role in making academia more responsive and responsible in addressing ill-defined and ambiguous, but ever so urgent, sustainable development challenges? In this chapter, a case study from the field of sustainable development of food systems will provide a narrative that illustrates the possible impact of open education; and the value of a culture of openness to individuals, to a community, and to society. First, we provide a contextual background on the implications of openness in higher education. Second, we introduce the subject of sustainable development (SD) of our global food systems; and third, we discuss the concept of education for sustainable development (ESD). Fourth, by means of thick description (Geertz, 1973), we report a case study on open education which we discuss in light of learning theory, critical pedagogy, and sustainable development. In the end we argue for a radical interpretation of open education which we refer to as transformative sustainability-oriented open education, where ”open” refers to inviting and expressing critique and marginalized perspectives in controversial societal issues, while transformative refers to enabling learners to bring about change.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?