Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Skolutveckling på en gymn… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Skolutveckling på en gymnasieskola genom Didaktisk utvecklingsdialog

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Anette Olin
Publicerad i Forskning pågår, session vid samverkanskonferens, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, 30 oktober 2019
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk sv
Ämneskategorier Didaktik

Sammanfattning

Didaktisk utvecklingsdialog är ett arbetssätt där lärare och forskare tillsammans skriver en bok om didaktiska dilemman. Lärarna väljer och formulera sina dilemman, forskare och andra lärare skriver kommenterande reflektioner om dessa dilemman och lärarna får sedan sista ordet för att förklara på vilket sätt, om så, dessa kommentarer kan vara till hjälp för att utveckla arbetet vidare.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?