Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Gold Mining and Education… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Gold Mining and Education: A Long-run Resource Curse in Africa?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Pelle Ahlerup
T. Baskaran
Arne Bigsten
Publicerad i Journal of Development Studies
Volym 56
Nummer/häfte 9
Sidor 1745-1762
ISSN 0022-0388
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 1745-1762
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00220388.2019.16...
Ämnesord natural-resources, boom, Development Studies, Business & Economics
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

Combining Afrobarometer survey data with geocoded data on the discovery and shutdown dates of gold mines, we show that individuals who had gold mines within their district when they were in adolescence have significantly lower educational attainment as adults. Exploring mechanisms, we find that this effect is not driven by endogenous migration, nor a higher incidence of conflicts, nor by a lower provision of schools in mining districts. While data limitations prevent us from fully exploring other channels, prior work as well as suggestive evidence point towards a higher incidence of child labour in mining district as the main mechanism.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?