Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Leaving Hinduism… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Leaving Hinduism

Kapitel i bok
Författare Clemens Cavallin
Publicerad i Leaving Religion / edited by Daniel Enstedt, Göran Larsson, Teemu T. Mantsinen
Sidor 13-27
ISBN 978-90-04-33092-4
Förlag Brill
Förlagsort Leiden
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Sidor 13-27
Språk en
Ämneskategorier Religionsvetenskap, Religionshistoria

Sammanfattning

To know whether you have left a country or not, it is essential to know where the border is. Such a demarcation of territory is contingent in the sense that the demarcation could have been drawn elsewhere—and probably has. Sometimes, the borders are first drawn on a map to create the country in question and then are implemented later. Sometimes, however, the boundaries grow organically through centuries of warfare and cultural negotiations and follow the natural terrain of rivers and mountains. The notion of Hinduism as a world religion has both this artificial, neat character and the fuzzy boundaries resulting from the accumulation of religious ideas, practices, and cultural traits over millennia. As Knut Jacobsen remarks in his introduction to Brill’s Encyclopedia of Hinduism, Hinduism “does not refer to a homogeneous religious tradition but a conglomerate of rituals, religious narratives, art, music, institutions, traditions, theologies, artefacts, and activities” (Jacobsen 2013). Therefore, leaving “Hinduism” is both easy and exceedingly challenging.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?