Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Mergers and acquisitions:… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mergers and acquisitions: the latest university fashion?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Barbara Czarniawska
Publicerad i Qualitative Research in Accounting and Management
ISSN 1176-6093
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Gothenburg Research Institute (GRI)
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1108/QRAM-01-2019-000...
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

Purpose: This paper aims to describe and explain a contemporary phenomenon. Design/methodology/approach: This is an analysis of research reports and fiction texts. Findings: Universities use mergers and acquisitions to improve their ranking positions, ignoring the effects on research and teaching. Research limitations/implications: More attention should be paid to current managerial fashions. Practical implications: An opposition to thoughtless fashion following may lead to positive changes. Social implications: If you mean “societal implications”, the state of universities is very important to democratic societies. Originality/value: These are not for the author to judge. © 2019, Emerald Publishing Limited.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?