Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Questionnaire Instrumenta… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Questionnaire Instrumentation for Strategic Vocabulary Learning in the Swedish as a Second Language Learning Context

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Richard LaBontee
Publicerad i Studies in Second Language Learning and Teaching
Volym 9
Nummer/häfte 2
Sidor 313-348
ISSN 2083-5205
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Sidor 313-348
Språk en
Länkar https://pressto.amu.edu.pl/index.ph...
Ämnesord Questionnaire instrumentation, Second language acquisition, Swedish language, Vocabulary learning strategies
Ämneskategorier Svenska språket

Sammanfattning

© 2019, Adam Mickiewicz University Press. All rights reserved. This article reports on the final round of piloting for a questionnaire instrument created and designed with the intention of collecting self-report data on adult, beginner Swedish L2 learners’ use of vocabulary learning strategies. The Swedish Vocabulary Learning Strategy Survey (SVLSS) version 1.2 is distributed to 182 participants studying Swedish at institutes of higher learning in Sweden. The collected data set is subject to exploratory factor analysis to explore initial interpretations of the underlying constructs of the instrument, and analyzed for content validity and internal consistency. Readability and accessibility of the instrument is also addressed. Initial findings and interpretations are used to guide the development of a preliminary VLS taxonomy for the SVLSS, as well as suggest and perform revisions that will result in the SVLSS 2.0.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?