Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Working together towards … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Working together towards an ideal infrastructure for language learner corpora

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Egon Stemle
Adriane Boyd
Maarten Janssen
Nives Mikelić Preradović
Alexandr Rosen
Dan Rosén
Elena Volodina
Publicerad i Widening the Scope of Learner Corpus Research. Selected papers from the fourth Learner Corpus Research Conference. Corpora and Language in Use – Proceedings 5, Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Språk en
Ämnesord L2 infrastructure, learner corpora, linguistic annotation, error annotation, annotation tools
Ämneskategorier Jämförande språkvetenskap och lingvistik, Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling), Lärande

Sammanfattning

In this article we provide an overview of first-hand experiences and vantage points for best practices from projects in seven European countries dedicated to learner corpus research (LCR) and the creation of language learner corpora. The corpora and tools involved in LCR are becoming more and more important, as are careful preparation and easy retrieval and reusability of corpora and tools. But the lack of commonly agreed solutions for many aspects of LCR, interoperability between learner corpora and the exchange of data from different learner corpus projects remains a challenge. We show how concepts like metadata, anonymization, error taxonomies and linguistic annotations as well as tools, toolchains and data formats can be individually challenging and how the challenges can be solved.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?