Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Brave new platforms: a po… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Brave new platforms: a possible platform future for highly decentralised schoolin

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Hillman
Annika Bergviken Rensfeldt
Jonas Ivarsson
Publicerad i Learning, Media & Technology
ISSN 1743-9884
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://www.tandfonline.com/doi/ful...
Ämnesord education, school, platforms, data colonialism, speculative approach
Ämneskategorier Informatik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Sweden has one of the most marketised and decentralised school systems in the world while also ranking amongst countries with the highest levels of access to technology in classrooms. Considering the increasingly central role that digital platforms play in the practices of schooling, this article speculates on what might happen during the 2020s in highly decentralised school systems like Sweden’s. Based on current trends in education, directions indicated by platformisation in other contexts and taking a critical speculative approach, it offers a discussion of what could happen to the practices of schooling and the public mission of education. This discussion is intended to raise important questions for researchers, educators and policy makers to consider as the platformisation of schooling unfolds.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?