Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Film Literacy in a Digita… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Film Literacy in a Digital Era

Kapitel i bok
Författare Ulla Carlsson
Linda Sternö
Klara Björk
Publicerad i Understanding Media and Information Literacy (MIL) in the Digital Age A Question of Democracy
ISBN 9789188212870
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Akademin Valand
Språk en
Länkar https://jmg.gu.se/digitalAssets/174...
Ämnesord Medie- och informationskunnighet, filmkunnighet, mediekompetens
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

This paper offers consideration to an alternative use of film practice and the role of pedagogy in challenging the conception of film as a product and entertainment medium. Instead the authors reflect on the potential of the camera as a tool for facilitating dialogue with communities and indi­ viduals that draw on images and representations that challenge the stereotyped and repetitive images generated in mass media. Furthermore, they draw from their experiences of working with the Visual Practice (VP) model where the camera is a research tool. As a tool the camera is used to explore issues in contemporary society and in this context the responsibility in film pedagogy is about enabling social change that embraces broader rights in society that aims to promote democratic rights. Keywords: film schools, film literacy, film pedagogy, film education and film programmes, transforming learning, democracy and social justice, immigration.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?