Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Dental staffs’ experience… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Dental staffs’ experiences of “difficult” patients

Poster (konferens)
Författare Adam Alvenfors
Mersiha Velic
Peter Lingström
Jenny M Bernson
Publicerad i CED-IADR/NOF Oral Health Research Congress, Madrid, Spain, 19-21 september 2019
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för odontologi
Språk en
Ämnesord “Difficult” patients
Ämneskategorier Odontologi

Sammanfattning

Dental staff encounters to and from patients who they experience as difficult to meet and treat. These so-called “difficult” patients are theorized to influence the dental staff in different ways. The aim of the interview-study was to gain a deeper understanding of dental staffs’ experiences of “difficult” patients. The study results indicates that “difficult” patients are experienced as “stress- generating consumers of energy and time”. “Difficult” patients are patients difficult to treat and help, as they affect the dental staff negatively both as professional caregivers but also in private life. A good knowledge about the patient is an important step in the process of creating a functional interplay during treatment, which could be a key to success, but it takes time and energy.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?