Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

How do interruptions affe… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

How do interruptions affect user contributions on social commerce?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Yixin Zhang
Libo Liu
Shuk Ying Ho
Publicerad i Information Systems Journal
ISSN 13501917
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar https://onlinelibrary.wiley.com/doi...
https://www.researchgate.net/public...
Ämnesord human computer interaction, infinite scrolling, interface design, interruption, pagination, user contributions
Ämneskategorier Mänsklig interaktion med IKT, Informationsteknologi, Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign)

Sammanfattning

Social commerce is an extension of e‐commerce, in which social media is leveraged to promote user contributions. Our study asks how interruptions in relation to interface design influence two types of user contributions: creating shared content and appreciating others' content. We use two interface designs, pagination and infinite scrolling, to manipulate the extent of interruptions to social commerce users. On the basis of the capacity theory of attention, we develop five hypotheses. We empirically test our model using a lab experiment and a field study to show that interruptions reduce users' content appreciation but increase their content creation and that user characteristics moderate these effects. The theoretical and practical contributions of our study are discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?