Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Encountering algebraic re… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue

Kapitel i bok
Författare Roger Säljö
Cecilia Kilhamn
Publicerad i Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.)
Sidor 235-247
ISBN 978-3-030-17576-4
Förlag Springer
Förlagsort Cham, Switzerland
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 235-247
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1007/978-3-030-1...
Ämnesord algebra learning, algebra teaching, mathematics instruction, conceptual learning
Ämneskategorier Pedagogik, Didaktik, Lärande

Sammanfattning

The analyses in the chapters have taken us into a variety of classrooms at the particular point in time when students are introduced to algebra. There are similarities as well as differences between the classrooms documented in terms of the instructional practices that unfold and the cultures of learning they represent. The empirical results show how teachers, on the basis of their experiences and conceptions about what it means to learn algebra, design classroom activities that they consider conducive to introducing algebra. At the same time, it is obvious that students struggle with the new concepts and procedures and the requirements of modeling problems in the expected mathematical format. In these learning trajectories, there are signs that students are accustomed to arithmetic procedures and a focus on arriving at numerical answers; experiences and assumptions which seem to make it difficult for them to take on tasks that require algebraic forms of reasoning.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?