Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Authenticity, role-play a… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Authenticity, role-play and simulation: In-scenario corrections in maritime training

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Charlott Sellberg
Hans Rystedt
Publicerad i The 18th Biennial EARLI Conference SIG 14, Aachen, Germany, 12-16 August, 2019
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Ämneskategorier Annan teknik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Drawing on an interaction analysis of video recorded data from a maritime navigation course, this presentation aims to explore potential dilemmas between sustaining authenticity through role-play in simulations and the needs for in-scenario corrections. Two episodes from the empirical data is presented, suggesting that the instructors’ corrections during role-play might not be heard as corrections by the students. Moreover, the presentation show how the instructors’ practice of leaving the role-play in order to clarify corrections shifts the focus of the activity: from the professional realm to the educational context. Our conclusion is that these movements are important for simulation training to fulfil its pedagogical potential.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?