Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Participation and Mathema… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden

Kapitel i bok
Författare Cecilia Kilhamn
Thomas Hillman
Roger Säljö
Publicerad i Encountering Algebra
ISBN 978-3-030-17576-4
Förlag Springer
Förlagsort Cham
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar https://link.springer.com/chapter/1...
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

In the Swedish classrooms of this study, teachers valued student participation and student engagement in mathematical activities. Students were consistently given opportunities to communicate and to voice their ideas. Students shared their work in the context of the whole class, which they seemed happy to do, and they were praised by the teachers for their efforts and participation. Mathematical tasks and activities offered students opportunities to discuss in small groups, to investigate using manipulatives and to engage in creative processes. However, we saw little evidence of the process of mathematizing in terms of making connections and conjectures at an algebraic level. On most occasions during these early lessons, the participants engaged in the specific and concrete work of manipulating objects and finding correct answers rather than in attempting to address the problems as instances of algebraic reasoning involving variables and equations.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?